18 grudnia 2015 r.
Dnia 10 grudnia br. dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ z Wydziału Pedagogiki, Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Zielonogórskiego został powołany na członka Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk na lata 2015-2018.
Dr hab. Mirosław Kowalski, prof. nadzw. UZ – kierownik Katedry Teorii i Filozofii Wychowania UZ. Członek KNP PAN (w latach 2011-2014), przewodniczący Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN. W kadencji 2015-2018 członek prezydium KNP PAN.
Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współredaktorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek, w tym m.in.: Zdrowie – Wartość – Edukacja (2006); Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim (2006); Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną (Violence and health in television. Education by TV “commonplace”) (2008); Kultura – Edukacja – Wychowanie (zmiany dostrzegane i odczuwane) (2009); Przestrzeń edukacyjna–oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne (2010); Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości (2010); Studia z Teorii Wychowania (2010); Wspomaganie pedagogiczne niedostosowanych społecznie (2010), Ku odpowiedzialności za edukację (między wolnością a zniewoleniem) (2010), Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna (2010), Myśleć o zdrowiu. Między wolnością a zniewoleniem (2011). Santé – maladie et jeunesse – vieillesse (Dans le contexte des préoccupations, attentes et espoirs de l'homme moderne) /Health – Illness and Youth – Old Age (in the context of concerns, expectations and hopes of modern man)/ Fribourg 2011 (Szwajcaria), Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej (2011); Konteksty społeczno – kulturowe w wymiarze lokalnym i ponadlokalnym (2012), Ideologie nauk społecznych – warianty interpretacyjne (2012), Homogeniczna versus heterogeniczna tożsamość pedagogiki (2012), Szczęście w wymiarze pedagogiczno-socjologicznym (Educational and sociological dimensions of happiness) (2014), Education and social rehabilitation – two Road one goal (european contexts) (2014), Uzależnienia behawioralne. Konteksty medyczno-socjologiczno-pedagogiczne (2014), Resocjalizacja – edukacja – polityka społeczna. Współczesne konteksty teorii i praktyki resocjalizacyjnej (2015), Reintegracja – Edukacja – Adaptacja. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem (2015).
Członek rad naukowych i redakcyjnych wielu zagranicznych i krajowych czasopism naukowych m. in.: Problems of Education in the 21st Century; Studia z Teorii Wychowania; Społeczeństwo i Rodzina, Review of European Studies, Higher Education Studies.
18 grudnia 2015 r.
Dnia 10 grudnia br. dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ z Wydziału Pedagogiki, Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Zielonogórskiego został powołany na członka Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk na lata 2015-2018.
Dr hab. Mirosław Kowalski, prof. nadzw. UZ – kierownik Katedry Teorii i Filozofii Wychowania UZ. Członek KNP PAN (w latach 2011-2014), przewodniczący Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN. W kadencji 2015-2018 członek prezydium KNP PAN.
Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współredaktorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek, w tym m.in.: Zdrowie – Wartość – Edukacja (2006); Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim (2006); Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną (Violence and health in television. Education by TV “commonplace”) (2008); Kultura – Edukacja – Wychowanie (zmiany dostrzegane i odczuwane) (2009); Przestrzeń edukacyjna–oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne (2010); Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości (2010); Studia z Teorii Wychowania (2010); Wspomaganie pedagogiczne niedostosowanych społecznie (2010), Ku odpowiedzialności za edukację (między wolnością a zniewoleniem) (2010), Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna (2010), Myśleć o zdrowiu. Między wolnością a zniewoleniem (2011). Santé – maladie et jeunesse – vieillesse (Dans le contexte des préoccupations, attentes et espoirs de l'homme moderne) /Health – Illness and Youth – Old Age (in the context of concerns, expectations and hopes of modern man)/ Fribourg 2011 (Szwajcaria), Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej (2011); Konteksty społeczno – kulturowe w wymiarze lokalnym i ponadlokalnym (2012), Ideologie nauk społecznych – warianty interpretacyjne (2012), Homogeniczna versus heterogeniczna tożsamość pedagogiki (2012), Szczęście w wymiarze pedagogiczno-socjologicznym (Educational and sociological dimensions of happiness) (2014), Education and social rehabilitation – two Road one goal (european contexts) (2014), Uzależnienia behawioralne. Konteksty medyczno-socjologiczno-pedagogiczne (2014), Resocjalizacja – edukacja – polityka społeczna. Współczesne konteksty teorii i praktyki resocjalizacyjnej (2015), Reintegracja – Edukacja – Adaptacja. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem (2015).
Członek rad naukowych i redakcyjnych wielu zagranicznych i krajowych czasopism naukowych m. in.: Problems of Education in the 21st Century; Studia z Teorii Wychowania; Społeczeństwo i Rodzina, Review of European Studies, Higher Education Studies.