29 marca 2019 r.
Pokaż jak statystyka opisuje liczbami świat, który Cię otacza!
12-13 kwietnia br. Główny Urząd Statystyczny organizuje drugą edycję Hackathonu ShowMeData. Celem tego 22-godzinnego maratonu programistycznego jest promowanie zasobów informacyjnych GUS i EUROSTATU. Chcemy zachęcić młodych użytkowników do zdobywania wiedzy i korzystania z danych statystycznych.
Hackathon ShowMeData to wspaniała okazja, by prawdziwi zawodowcy mogli zaprezentować swoje kreatywne umiejętności, a także szansa zdobycia atrakcyjnych nagród!
Zadanie?
Utworzenie prototypu interaktywnej aplikacji - webowej lub mobilnej. Prototyp musi wykorzystywać technikę rozpoznawania obrazu w połączeniu z danymi statystycznymi GUS i Eurostatu.
Prezentowane dane mają dotyczyć Polski, a w przypadku co najmniej jednej zmiennej – krajów Unii Europejskiej. Pakiet przykładowych danych będzie udostępniony na stronie Hackathonu.
Kogo zapraszamy na Hackathon?
Do udziału zachęcamy osoby pełnoletnie z pomysłem na stworzenie interesującego prototypu aplikacji dla nastolatków z danymi statystycznymi w roli głównej!
Nie jest to wydarzenie tylko dla osób ze świata IT. Na hackathon ShowMeData zapraszamy każdego zainteresowanego od programistów, grafików, inżynierów, naukowców po marketingowców i projektantów. Nie jesteś w tej grupie? Nie szkodzi! Przyjdź ze swoim zespołem i pokaż nam, że masz pomysł na aplikację!
Zapraszamy kreatywne zespoły 2-4 osobowe składające się ze studentów, freelancerów czy osób ze świata biznesu. Liczy się pomysł!
Czy warto?
Pula nagród to 30 tys. złotych:
15 tys. za I miejsce,
9 tys. za II miejsce,
6 tys. za III miejsce.
I to nie wszystko :)
Podczas wydarzenia odbędzie się warsztat z praktycznego wykorzystania User Experience w aplikacjach.
W trakcie Hackathonu obecni będą również mentorzy z IT, UX i statystyki, którzy będą się dzielić tajnikami wiedzy z uczestnikami.
Udział w Hackathonie jest bezpłatny.
Kiedy i gdzie?
Rejestracja internetowa rozpoczęłą się 27 marca br. i potrwa do 10 kwietnia br.
Po tym terminie będzie można zarejestrować się wyłącznie na miejscu w pierwszym dniu Hackathonu tj. 12 kwietnia br. od g.17:00. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Hackathon odbędzie się w siedzibie Głównego Urzędu Statystycznego w al. Niepodległości 208 w Warszawie.
Liczba miejsc jest ograniczona – dlatego warto zgłosić zespół najszybciej jak to możliwe.
Zadbamy o miejsce do pracy: dostęp do Internetu, catering oraz strefę wypoczynku.
Po stronie uczestników pozostanie przyniesienia własnego sprzętu i… głowy pełnej pomysłów.
Więcej informacji: http://hackathon.stat.gov.pl/
i na profilach GUS w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/events/424112015059200/
https://twitter.com/hackathonGUS
Harmonogram Hackathonu GUS ShowMeData druga edycja
Dzień I, 12 kwietnia 2019 (piątek)
17:00 - rejestracja uczestników
18:00 - otwarcie Hackathonu przez Organizatora oraz przedstawienie jurorów i mentorów
18:30 - start kodowania (non stop)
Dzień II, 13 kwietnia 2019 (sobota)
12:00 - warsztat z UX
17:00 - koniec kodowania
17:30 - 18:30 prezentacje projektów
18:30 - 19:30 obrady jury
20:00 - ogłoszenie zwycięzców
Pokaż jak statystyka opisuje liczbami świat, który Cię otacza!
12-13 kwietnia br. Główny Urząd Statystyczny organizuje drugą edycję Hackathonu ShowMeData. Celem tego 22-godzinnego maratonu programistycznego jest promowanie zasobów informacyjnych GUS i EUROSTATU. Chcemy zachęcić młodych użytkowników do zdobywania wiedzy i korzystania z danych statystycznych.
Hackathon ShowMeData to wspaniała okazja, by prawdziwi zawodowcy mogli zaprezentować swoje kreatywne umiejętności, a także szansa zdobycia atrakcyjnych nagród!
Zadanie?
Utworzenie prototypu interaktywnej aplikacji - webowej lub mobilnej. Prototyp musi wykorzystywać technikę rozpoznawania obrazu w połączeniu z danymi statystycznymi GUS i Eurostatu.
Prezentowane dane mają dotyczyć Polski, a w przypadku co najmniej jednej zmiennej – krajów Unii Europejskiej. Pakiet przykładowych danych będzie udostępniony na stronie Hackathonu.
Kogo zapraszamy na Hackathon?
Do udziału zachęcamy osoby pełnoletnie z pomysłem na stworzenie interesującego prototypu aplikacji dla nastolatków z danymi statystycznymi w roli głównej!
Nie jest to wydarzenie tylko dla osób ze świata IT. Na hackathon ShowMeData zapraszamy każdego zainteresowanego od programistów, grafików, inżynierów, naukowców po marketingowców i projektantów. Nie jesteś w tej grupie? Nie szkodzi! Przyjdź ze swoim zespołem i pokaż nam, że masz pomysł na aplikację!
Zapraszamy kreatywne zespoły 2-4 osobowe składające się ze studentów, freelancerów czy osób ze świata biznesu. Liczy się pomysł!
Czy warto?
Pula nagród to 30 tys. złotych:
15 tys. za I miejsce,
9 tys. za II miejsce,
6 tys. za III miejsce.
I to nie wszystko :)
Podczas wydarzenia odbędzie się warsztat z praktycznego wykorzystania User Experience w aplikacjach.
W trakcie Hackathonu obecni będą również mentorzy z IT, UX i statystyki, którzy będą się dzielić tajnikami wiedzy z uczestnikami.
Udział w Hackathonie jest bezpłatny.
Kiedy i gdzie?
Rejestracja internetowa rozpoczęłą się 27 marca br. i potrwa do 10 kwietnia br.
Po tym terminie będzie można zarejestrować się wyłącznie na miejscu w pierwszym dniu Hackathonu tj. 12 kwietnia br. od g.17:00. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Hackathon odbędzie się w siedzibie Głównego Urzędu Statystycznego w al. Niepodległości 208 w Warszawie.
Liczba miejsc jest ograniczona – dlatego warto zgłosić zespół najszybciej jak to możliwe.
Zadbamy o miejsce do pracy: dostęp do Internetu, catering oraz strefę wypoczynku.
Po stronie uczestników pozostanie przyniesienia własnego sprzętu i… głowy pełnej pomysłów.
Więcej informacji: http://hackathon.stat.gov.pl/
i na profilach GUS w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/events/424112015059200/
https://twitter.com/hackathonGUS
Harmonogram Hackathonu GUS ShowMeData druga edycja
Dzień I, 12 kwietnia 2019 (piątek)
17:00 - rejestracja uczestników
18:00 - otwarcie Hackathonu przez Organizatora oraz przedstawienie jurorów i mentorów
18:30 - start kodowania (non stop)
Dzień II, 13 kwietnia 2019 (sobota)
12:00 - warsztat z UX
17:00 - koniec kodowania
17:30 - 18:30 prezentacje projektów
18:30 - 19:30 obrady jury
20:00 - ogłoszenie zwycięzców