Szukaj pracownika/jednostki

Aktualności

Inicjatywa Instytutu Filologii Polskiej

24.01.2014

     

         Pracownicy naukowi Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu  Zielonogórskiego popularyzują wiedzę polonistyczną i badania naukowe –  jako pracę, ciekawe zajęcie i formę kreatywności. Od ponad roku  wyjeżdżają do szkół średnich w województwie z wykładami, warsztatami i  pogadankami prezentującymi ich dorobek w sposób przystępny i  interesujący dla ucznia, niekoniecznie utalentowanego literacko czy zainteresowanego w przyszłości studiami humanistycznymi. Szkoły mogą gościć specjalistki i specjalistów  literaturoznawstwa  i  językoznawstwa. Uczniowie mogą dowiedzieć się, jak rozmawiali ze sobą Ewa i Adam w raju, czy Eliza Orzeszkowa była melancholiczką, jak na Słowian patrzył Józef Ignacy Kraszewski, poznać proroctwa Stanisława Ignacego Witkiewicza, wizje zaświatów Bolesława Leśmiana i  dowiedzieć się, że Krzysztof Kamil Baczyński był pacyfistą. Badaczki i badacze specjalizujący się w naukach o języku, poza popularnymi zawsze i wszędzie poradami językowymi, służą ćwiczeniami przygotowującymi do wystąpień publicznych, prowadzenia dyskusji,  a także pokazują, co to jest archaizacja czy tabu językowe. Dla szkół te zajęcia są cenne nie tylko dlatego, że poszerzają ofertę edukacyjną dla uczniów; są cenne, bo …bezcenne – pracownicy Instytutu Filologii Polskiej dzielą się swoją wiedzą jako wolontariusze.

O szczegóły propozycji można pytać w Instytucie lub u koordynatorki dr Anity Kucharskiej-Dziedzic (anitakd@interia.pl).

 

 


dr Tomasz Ratajczak w liceum w Świebodzinie.jpg
wykład- zdjęcie młodziezy.jpg
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18