6 maja 2019 r.
Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego zaprasza studentów i pracowników naszej uczelni na uroczyste otwarcie IV Szkoły Modelowania Matematycznego, która rozpocznie się 13 maja 2019 r. o godz. 9:00 w sali 207 w budynku wydziału, przy ul. Szafrana 4a (bud. A-29).
Jest to cykliczna impreza przeznaczona dla studentów WMIE i organizowana przez Ośrodek Zastosowań Matematyki i Informatyki. W tym roku szkoła odbędzie się w dniach 13-17 maja. Poprzez aktywny udział w zajęciach uczestnicy szkoły będą mogli w praktyce zobaczyć w jaki sposób można zastosować metody i narzędzia matematyczne do rozwiązywania rzeczywistych problemów w różnych sektorach gospodarki oraz jak wyglądają kolejne etapy realizacji projektów – od postawienia problemu, poprzez proces jego modelowania, do prezentacji rozwiązania. Problemy zgłoszone przez firmy Hertz Systems Ltd. i Atlasus będą miały różną tematykę. Studenci będą zastanawiali się jak: śledzić trajektorię lotu bezzałogowych statków powietrznych, prognozować pozycję użytkowników wykorzystujących różnorodne lokalizatory GPS, rozpoznawać elementy infrastruktury sieci energetycznej.
Praca w zespołach nad postawionymi problemami będzie trwała przez 5 dni, natomiast ostatniego dnia szkoły odbędzie się uroczysta prezentacja studenckich rozwiązań połączona z ich analizą oraz komentarzem ze strony przedstawicieli przemysłu.
Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego zaprasza studentów i pracowników naszej uczelni na uroczyste otwarcie IV Szkoły Modelowania Matematycznego, która rozpocznie się 13 maja 2019 r. o godz. 9:00 w sali 207 w budynku wydziału, przy ul. Szafrana 4a (bud. A-29).
Jest to cykliczna impreza przeznaczona dla studentów WMIE i organizowana przez Ośrodek Zastosowań Matematyki i Informatyki. W tym roku szkoła odbędzie się w dniach 13-17 maja. Poprzez aktywny udział w zajęciach uczestnicy szkoły będą mogli w praktyce zobaczyć w jaki sposób można zastosować metody i narzędzia matematyczne do rozwiązywania rzeczywistych problemów w różnych sektorach gospodarki oraz jak wyglądają kolejne etapy realizacji projektów – od postawienia problemu, poprzez proces jego modelowania, do prezentacji rozwiązania. Problemy zgłoszone przez firmy Hertz Systems Ltd. i Atlasus będą miały różną tematykę. Studenci będą zastanawiali się jak: śledzić trajektorię lotu bezzałogowych statków powietrznych, prognozować pozycję użytkowników wykorzystujących różnorodne lokalizatory GPS, rozpoznawać elementy infrastruktury sieci energetycznej.
Praca w zespołach nad postawionymi problemami będzie trwała przez 5 dni, natomiast ostatniego dnia szkoły odbędzie się uroczysta prezentacja studenckich rozwiązań połączona z ich analizą oraz komentarzem ze strony przedstawicieli przemysłu.