28 marca 2017 r.
Już jutro rozpocznie się dwudniowa Konferencja Programowa Narodowego Kongresu Nauki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim pod hasłem Doskonałość edukacji akademickiej – jak przeorientować uczelnie na jakość kształcenia?
Najważniejszym tematem poruszanym w Lublinie będzie ocena jakości kształcenia w szkołach wyższych w tym proces akredytacji. Omawiana też będzie między innymi organizacja procesu kształcenia, porównywalność polskich dyplomów ukończenia uczelni na poszczególnych poziomach kształcenia z dyplomami innych krajów o rozwiniętej edukacji. Przewidziano też dyskusję o doskonałości kształcenia z punktu widzenia studentów oraz o poziomie kandydatów na studia.
Transmisja live z konferencji na stronie:: www.nkn.gov.pl
Program konferencji:
29 marca 2017 r.
10.00–10.15
Oficjalne otwarcie konferencji - ks. prof. dr hab. Antoni Dębiński, Rektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II;
10.15–11.00
Wystąpienie programowe - Jarosław Gowin, Wicepremier, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
11.00–11.30
Wystąpienie tematyczne -prof. dr hab. Krzysztof Diks, Przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej;
Edukacja na poziomie wyższym w Polsce – dylematy i wyzwania;
12.00–13.15
PANEL I
Ocena i doskonalenie jakości kształcenia w różnych kulturach akademickich;
14.15–15.30
PANEL II
Zewnętrzna ocena jakości kształcenia i jej rola w budowaniu kultury jakości w polskim szkolnictwie wyższym;
15.30–16.45
PANEL III
Mechanizmy oceny i doskonalenia jakości kształcenia w polskich uczelniach
30 marca 2017 r.
9.00–9.30
Wystąpienie otwierające - prof. dr hab. Aleksander Bobko – sekretarz stanu w MNiSW;
Problem jakości kształcenia na tle nowych zjawisk w kulturze;
9.30–10.00
Wystąpienie tematyczne - prof. dr hab. Zbigniew Marciniak – Wiceprzewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Warszawski;
Jakość kształcenia - szanse i wyzwania;
10.00–11.15
PANEL IV
Jakość kształcenia z perspektywy studentów i absolwentów;
11.45–13.00
PANEL V
Dostosowywanie oferty kształcenia do potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego.
Już jutro rozpocznie się dwudniowa Konferencja Programowa Narodowego Kongresu Nauki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim pod hasłem Doskonałość edukacji akademickiej – jak przeorientować uczelnie na jakość kształcenia?
Najważniejszym tematem poruszanym w Lublinie będzie ocena jakości kształcenia w szkołach wyższych w tym proces akredytacji. Omawiana też będzie między innymi organizacja procesu kształcenia, porównywalność polskich dyplomów ukończenia uczelni na poszczególnych poziomach kształcenia z dyplomami innych krajów o rozwiniętej edukacji. Przewidziano też dyskusję o doskonałości kształcenia z punktu widzenia studentów oraz o poziomie kandydatów na studia.
Transmisja live z konferencji na stronie:: www.nkn.gov.pl
Program konferencji:
29 marca 2017 r.
10.00–10.15
Oficjalne otwarcie konferencji - ks. prof. dr hab. Antoni Dębiński, Rektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II;
10.15–11.00
Wystąpienie programowe - Jarosław Gowin, Wicepremier, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
11.00–11.30
Wystąpienie tematyczne -prof. dr hab. Krzysztof Diks, Przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej;
Edukacja na poziomie wyższym w Polsce – dylematy i wyzwania;
12.00–13.15
PANEL I
Ocena i doskonalenie jakości kształcenia w różnych kulturach akademickich;
14.15–15.30
PANEL II
Zewnętrzna ocena jakości kształcenia i jej rola w budowaniu kultury jakości w polskim szkolnictwie wyższym;
15.30–16.45
PANEL III
Mechanizmy oceny i doskonalenia jakości kształcenia w polskich uczelniach
30 marca 2017 r.
9.00–9.30
Wystąpienie otwierające - prof. dr hab. Aleksander Bobko – sekretarz stanu w MNiSW;
Problem jakości kształcenia na tle nowych zjawisk w kulturze;
9.30–10.00
Wystąpienie tematyczne - prof. dr hab. Zbigniew Marciniak – Wiceprzewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Warszawski;
Jakość kształcenia - szanse i wyzwania;
10.00–11.15
PANEL IV
Jakość kształcenia z perspektywy studentów i absolwentów;
11.45–13.00
PANEL V
Dostosowywanie oferty kształcenia do potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego.