21 maja 2019 r.
Konkursu LUMEN to idea mająca na celu identyfikację i promocję najlepszych praktyk w obszarze profesjonalnego zarządzania szkołami wyższymi, zainicjowana w 2015 roku przez firmę doradczo-technologiczną PCG Academia.
Zgłoszenia do 3 edycji Konkursu LUMEN 2019 są przyjmowane do 10 lipca za pośrednictwem strony internetowej www.lumen.edu.pl/konkurs w trzech, równorzędnych Kategoriach:
Rozwój:
Realizacja projektów i przedsięwzięć w ramach strategicznego rozwoju uczelni
Zarządzanie:
Innowacyjne metody zarządzania: kształcenia, badań naukowych i organizacji uczelni
Współpraca:
Kształtowanie relacji z interesariuszami uczelni: studentami, pracodawcami, partnerami naukowymi, społecznością lokalną.
W tym roku w ramach Konkursu mogą być zgłoszone także innowacyjne rozwiązania organizacyjno- zarządcze zawarte w projektach statutów Uczelni przygotowanych w związku z wejściem w życie Ustawy 2.0.
Nagrody LUMEN są przyznawane osobom lub zespołom, odpowiedzialnym za realizację projektów i innych przedsięwzięć w obszarach efektywnego zarządzania uczelnią w ramach przedstawionych wyżej trzech głównych kategorii konkursowych.
W Konkursie LUMEN’2019 mogą być wyróżnione uczelnie za szczególnie innowacyjną wizję zmian organizacyjno-zarządczych, znajdujących swoje umocowanie w statucie uczelni lub jego projekcie, w ramach procesu transformacji będącej następstwem Ustawy 2.0.
Do nagrody nominowane są po trzy projekty w każdej kategorii. Kapituła Konkursu ma prawo przyznania, co najwyżej trzech Nagród Specjalnych dla projektów spośród zgłoszonych do jednej z kategorii głównych, zasługujących na szczególne wyróżnienie.
Nominowani wybierani są z grona kanclerzy, dyrektorów, menedżerów lub nauczycieli akademickich, a także prorektorów, wraz z kierowanymi przez nich zespołami, zaangażowanych w zmiany organizacyjno-zarządcze związane z wdrożeniem Ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce.
Zgłoszenia propozycji kandydatur do nagród w Konkursie mogą dokonywać rektorzy uczelni, firmy, współpracujące z uczelnią w realizacji projektu, reprezentanci organizacji zrzeszających uczelnie, członkowie Kapituły, laureaci nagród w poprzednich edycjach konkursu, Organizatorzy i Partnerzy Konkursu lub inne osoby zaproszone przez Kapitułę.
Kapituła, w uzasadnionych przypadkach, ma prawo zmiany kategorii konkursowej rozpatrywania złożonego wniosku.
Laureaci Konkursu zostaną ogłoszeni w trakcie uroczystej sesji wręczenia nagród, organizowanej w ramach konferencji LUMEN w listopadzie 2019 r. oraz na stronie internetowej www.lumen.edu.pl.
Konkurs odbywa się co 2 lata
Konkursu LUMEN to idea mająca na celu identyfikację i promocję najlepszych praktyk w obszarze profesjonalnego zarządzania szkołami wyższymi, zainicjowana w 2015 roku przez firmę doradczo-technologiczną PCG Academia.
Zgłoszenia do 3 edycji Konkursu LUMEN 2019 są przyjmowane do 10 lipca za pośrednictwem strony internetowej www.lumen.edu.pl/konkurs w trzech, równorzędnych Kategoriach:
Rozwój:
Realizacja projektów i przedsięwzięć w ramach strategicznego rozwoju uczelni
Zarządzanie:
Innowacyjne metody zarządzania: kształcenia, badań naukowych i organizacji uczelni
Współpraca:
Kształtowanie relacji z interesariuszami uczelni: studentami, pracodawcami, partnerami naukowymi, społecznością lokalną.
W tym roku w ramach Konkursu mogą być zgłoszone także innowacyjne rozwiązania organizacyjno- zarządcze zawarte w projektach statutów Uczelni przygotowanych w związku z wejściem w życie Ustawy 2.0.
Nagrody LUMEN są przyznawane osobom lub zespołom, odpowiedzialnym za realizację projektów i innych przedsięwzięć w obszarach efektywnego zarządzania uczelnią w ramach przedstawionych wyżej trzech głównych kategorii konkursowych.
W Konkursie LUMEN’2019 mogą być wyróżnione uczelnie za szczególnie innowacyjną wizję zmian organizacyjno-zarządczych, znajdujących swoje umocowanie w statucie uczelni lub jego projekcie, w ramach procesu transformacji będącej następstwem Ustawy 2.0.
Do nagrody nominowane są po trzy projekty w każdej kategorii. Kapituła Konkursu ma prawo przyznania, co najwyżej trzech Nagród Specjalnych dla projektów spośród zgłoszonych do jednej z kategorii głównych, zasługujących na szczególne wyróżnienie.
Nominowani wybierani są z grona kanclerzy, dyrektorów, menedżerów lub nauczycieli akademickich, a także prorektorów, wraz z kierowanymi przez nich zespołami, zaangażowanych w zmiany organizacyjno-zarządcze związane z wdrożeniem Ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce.
Zgłoszenia propozycji kandydatur do nagród w Konkursie mogą dokonywać rektorzy uczelni, firmy, współpracujące z uczelnią w realizacji projektu, reprezentanci organizacji zrzeszających uczelnie, członkowie Kapituły, laureaci nagród w poprzednich edycjach konkursu, Organizatorzy i Partnerzy Konkursu lub inne osoby zaproszone przez Kapitułę.
Kapituła, w uzasadnionych przypadkach, ma prawo zmiany kategorii konkursowej rozpatrywania złożonego wniosku.
Laureaci Konkursu zostaną ogłoszeni w trakcie uroczystej sesji wręczenia nagród, organizowanej w ramach konferencji LUMEN w listopadzie 2019 r. oraz na stronie internetowej www.lumen.edu.pl.
Konkurs odbywa się co 2 lata