W lutym, nakładem prestiżowego wydawnictwa Equinox, ukazała się nowa monografia autorstwa prof. Mirosława Pawlaka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), prof. Mariusza Kruka (Uniwersytet Zielonogórski) oraz prof. Joanny Zawodniak (Uniwersytet Zielonogórski).
Książka poświęcona jest roli nudy w nauce języka obcego z perspektywy nauczyciela i pokazuje, w jaki sposób, rozważania nad tą negatywną emocją mogą przyczynić się do stymulowania refleksyjnego podejścia w dydaktyce językowej. Publikacja wyróżnia się nowatorskim ujęciem, ponieważ dotychczasowe badania głównie skupiały się na odczuwaniu nudy i innych emocji przez osoby uczące się, nie zaś nauczycieli. Co niezwykle ważne, oprócz omówienia kluczowych kwestii teoretycznych i zaprezentowania wyników projektu badawczego przeprowadzonego wśród polskich nauczycieli języka angielskiego, autorzy prezentują szereg aktywności mających na celu promowanie refleksyjnego podejścia do radzenia sobie z nudą, odczuwaną przez uczniów i nauczycieli podczas lekcji języka obcego.