4 września 2020 r.
Już 5 września 16 studentów Collegium Medicum UZ rozpocznie cykl 7 sesji online odbywających się w miesięcznych odstępach w ramach Sopockiego Areopagu Etycznego 2020. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na ogromne znaczenie komunikacji w relacji lekarz-pacjent.
Pierwsza sesja rozpocznie się od poznania najważniejszego narzędzia komunikacyjnego, jakim jest struktura wizyty. Rozumienie i stosowanie w praktyce struktury wizyty chroni lekarza przed bezcelowym błądzeniem i pominięciem ważnych zagadnień. Jej znajomość już w trakcie studiów, na początku kontaktów z pacjentami, jest kluczowa dla uczenia się komunikacji i doskonalenia opieki skoncentrowanej na relacji, gdzie współpraca z pacjentem daje nie tylko lepsze wyniki leczenia, ale także podnosi poziom satysfakcji pacjenta i lekarza.
Lek. med. Aleksandra Makojnik oraz lek. med. Magdalena Śniadek mają doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze sztuki konsultacji z rezydentami medycyny rodzinnej w Wielkiej Brytanii, gdzie znajomość kompetencji komunikacyjnych weryfikowana jest egzaminem. Poprowadzą najbliższą sesję, omawiając nagrane przez rezydentów prawdziwe wizyty pacjentów w ich gabinetach.
Już 5 września 16 studentów Collegium Medicum UZ rozpocznie cykl 7 sesji online odbywających się w miesięcznych odstępach w ramach Sopockiego Areopagu Etycznego 2020. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na ogromne znaczenie komunikacji w relacji lekarz-pacjent.
Pierwsza sesja rozpocznie się od poznania najważniejszego narzędzia komunikacyjnego, jakim jest struktura wizyty. Rozumienie i stosowanie w praktyce struktury wizyty chroni lekarza przed bezcelowym błądzeniem i pominięciem ważnych zagadnień. Jej znajomość już w trakcie studiów, na początku kontaktów z pacjentami, jest kluczowa dla uczenia się komunikacji i doskonalenia opieki skoncentrowanej na relacji, gdzie współpraca z pacjentem daje nie tylko lepsze wyniki leczenia, ale także podnosi poziom satysfakcji pacjenta i lekarza.
Lek. med. Aleksandra Makojnik oraz lek. med. Magdalena Śniadek mają doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze sztuki konsultacji z rezydentami medycyny rodzinnej w Wielkiej Brytanii, gdzie znajomość kompetencji komunikacyjnych weryfikowana jest egzaminem. Poprowadzą najbliższą sesję, omawiając nagrane przez rezydentów prawdziwe wizyty pacjentów w ich gabinetach.