28 kwietnia 2016 r.
Dziś, konferencją prasową dla dziennikarzy, zainaugurowana została nowa kampania wizerunkowa Uniwersytetu Zielonogórskiego przygotowana przez Biuro Promocji naszej uczelni. Kampania jest dość odważna i zaskakująca. U jej genezy leży atak zombie, który udało się przetrwać dwunastu bohaterom. W ich role wcielili się studenci UZ. Przewodnie hasło kampanii brzmi: Studenci UZ gotowi na wszystko. To oni swoją postawą, zdobytymi podczas studiów umiejętnościami, potrafią opanować chaos, jaki zapanował w świecie. Poprowadzą ewakuację, zbudują barykady, zorganizują magazyn zasobów czy szpital polowy i przywrócą łączność. Przy tym wszystkim postarają się zachować człowieczeństwo. Bohaterowie w tych ekstremalnych warunkach sprawdzą swoją zdolność adaptacji i swoje umiejętności przetrwania.
Jak powiedział podczas konferencji prof. Wojciech Strzyżewski, prorektor ds. studenckich, komentując premierę kampanii: Przede wszystkim chcemy dotrzeć do młodych ludzi z komunikatem, że studiując na Uniwersytecie Zielonogórskim, nauczą się konkretnych, przydatnych umiejętności. Studia u nas przygotowują do rozwiązywania prawdziwych problemów. Dodatkowo, Uniwersytet Zielonogórski to miejsce dla ludzi z fantazją i bogatą wyobraźnią. Ceni się tutaj kreatywne myślenie.
W kampanii postawiono na studentów, a nie znane twarze, ponieważ to oni są najlepszymi ambasadorami naszej uczelni. Mogą swoim przykładem zaświadczyć, nie tylko o tym, jak ciekawa jest nasza oferta edukacyjna, ale również jaka kreatywna i otwarta atmosfera panuje na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej zaprezentowano m.in. takie narzędzia kampanii reklamowej jak nowa strona internetowa rekrutacji (www.rekrutacja.uz.zgora.pl), spoty wideo i radiowe oraz projekty plakatów i billboardów, z portretami studentów UZ. W ramach kampanii uczelnia przewiduje m.in. wizyty w szkołach i na targach edukacyjnych i szeroką interakcję poprzez media społecznościowe.
W konferencji wzięli udział: prof. Wojciech Strzyżewski, prorektor ds. studenckich, Małgorzata Ratajczak-Gulba z Biura Promocji i bohaterowie kampanii: Michalina Korzeniowska z Wydziału Humanistycznego” (studentka dziennikarstwa), Natalia Telesz z Wydziału Prawa i Administracji (studentka prawa) oraz Sebastian Pilichowski z Wydziału Nauk Biologicznych (student studiów doktoranckich).
fot. K. Adamczewski, M. Janion