21 listopada 2019 r.
Studenci Wydziału Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki (WIEA) Uniwersytetu Zielonogórskiego: Michał Przygocki i Mateusz Szarata studenci II rok studiów magisterskich kierunku informatyka oraz Julian Markiewicz tegoroczny absolwent kierunku biznes elektroniczny, w ramach praktyk i pracy w zielonogórskiej siedzibie grupy spółek informatycznych Astec, stworzyli aplikację Teamstack zwiększającą produktywność przedsiębiorstw poprzez motywowanie pracowników do pomagania sobie nawzajem.
Teamstack bazuje na platformie komunikacyjnej Slack, z której korzysta ponad 85 000 przedsiębiorstw z całego świata. Jednym z nich jest firma McAfee, amerykański potentat produkujący oprogramowanie antywirusowe. McAfee stosuje Teamstack od ponad 3 miesięcy w jednym ze swoich kluczowych działów w Stanach Zjednoczonych, liczącym 1 000 pracowników.
Teamstack raz w tygodniu pyta każdego z pracowników, kto w ostatnim czasie był mu najbardziej pomocny. Na tej podstawie tworzony jest ranking, a zwycięzcy są publicznie ogłaszani w każdy poniedziałek. Wyniki są lajkowane i komentowane przez pracowników. Każdy lubi wygrywać, więc zwiększa się motywacja do pomagania sobie nawzajem. Dzięki temu zadania są szybciej realizowane, a wiedza lepiej rozprzestrzenia się w firmie.
Studenci Wydziału Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki (WIEA) Uniwersytetu Zielonogórskiego: Michał Przygocki i Mateusz Szarata studenci II rok studiów magisterskich kierunku informatyka oraz Julian Markiewicz tegoroczny absolwent kierunku biznes elektroniczny, w ramach praktyk i pracy w zielonogórskiej siedzibie grupy spółek informatycznych Astec, stworzyli aplikację Teamstack zwiększającą produktywność przedsiębiorstw poprzez motywowanie pracowników do pomagania sobie nawzajem.
Teamstack bazuje na platformie komunikacyjnej Slack, z której korzysta ponad 85 000 przedsiębiorstw z całego świata. Jednym z nich jest firma McAfee, amerykański potentat produkujący oprogramowanie antywirusowe. McAfee stosuje Teamstack od ponad 3 miesięcy w jednym ze swoich kluczowych działów w Stanach Zjednoczonych, liczącym 1 000 pracowników.
Teamstack raz w tygodniu pyta każdego z pracowników, kto w ostatnim czasie był mu najbardziej pomocny. Na tej podstawie tworzony jest ranking, a zwycięzcy są publicznie ogłaszani w każdy poniedziałek. Wyniki są lajkowane i komentowane przez pracowników. Każdy lubi wygrywać, więc zwiększa się motywacja do pomagania sobie nawzajem. Dzięki temu zadania są szybciej realizowane, a wiedza lepiej rozprzestrzenia się w firmie.
Produkt Teamstack został stworzony przez zespół składający się z trzech studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego, którzy byli wspierani przez dwóch doświadczonych inżynierów oraz menedżera produktu z Astec. Zadania były definiowane przez zespół na podstawie feedbacku uzyskanego od firm, które były zainteresowane wdrożeniem aplikacji Teamstack u siebie. Prace realizowano według Scrum — najpopularniejszej metodyki zwinnej stosowanej w zarządzaniu projektami IT. Do realizacji zadań użyto nowoczesnych technologii webowych, takich jak Node.js, Angular i MongoDB oraz najwyższej klasy komercyjnego środowiska programistycznego JetBrains WebStorm.
Pomysł na stworzenie Teamstack pojawił się z chęci wykorzystania potencjału, który daje platforma Slack, stosowana w grupie Astec. Studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego wykazali się dużą kreatywnością, determinacją oraz umiejętnością poruszania się w nowych, nie do końca udokumentowanych technologiach. Teamstack okazał się strzałem w dziesiątkę – bardzo szybko zyskał zainteresowanie polskich oraz zagranicznych przedsiębiorstw i został wdrożony w ponad 20 organizacjach. — mówi Michał Wendrowski, Dyrektor Komercyjny grupy Astec.
Aplikacja Teamstack jest dostępna na stronie internetowej www.teamstack.net oraz posiada status aplikacji oficjalnie zatwierdzonej przez Slack, czego wynikiem jest jej promocja w Slack Marketplace.
Grupa Astec
Astec jest polską grupą spółek informatycznych, posiadającą siedzibę w biurowcu W11 przy ul. Stanisława Wyspiańskiego 11 w Zielonej Górze.
Astec IT Services (www.astec.net), to dostawca usług IT, który napędza rozwój korporacji poprzez tworzenie dedykowanych rozwiązań cyfrowych, zwiększających możliwości klientów i pracowników. Firma wytwarza innowacyjne oprogramowanie dla takich marek jak BMW i Deutsche Telekom.
Adips (www.adips.com) tworzy przy użyciu najnowszych technologii produkty software’owe, które pomagają małym, średnim oraz dużym, głównie zagranicznym firmom pokonywać wyzwania dzisiejszego biznesu.
Xegis (www.xegis.com) pomaga przedsiębiorstwom użyteczności publicznej, spółkom naftowo-gazowym i dostawcom usług telekomunikacyjnych zapewnić wzrost i stabilność w erze cyfrowej transformacji. Xegis obsługuje takie korporacje jak General Electric, Innogy oraz Netia.
Produkt Teamstack został stworzony przez zespół składający się z trzech studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego, którzy byli wspierani przez dwóch doświadczonych inżynierów oraz menedżera produktu z Astec. Zadania były definiowane przez zespół na podstawie feedbacku uzyskanego od firm, które były zainteresowane wdrożeniem aplikacji Teamstack u siebie. Prace realizowano według Scrum — najpopularniejszej metodyki zwinnej stosowanej w zarządzaniu projektami IT. Do realizacji zadań użyto nowoczesnych technologii webowych, takich jak Node.js, Angular i MongoDB oraz najwyższej klasy komercyjnego środowiska programistycznego JetBrains WebStorm.
Pomysł na stworzenie Teamstack pojawił się z chęci wykorzystania potencjału, który daje platforma Slack, stosowana w grupie Astec. Studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego wykazali się dużą kreatywnością, determinacją oraz umiejętnością poruszania się w nowych, nie do końca udokumentowanych technologiach. Teamstack okazał się strzałem w dziesiątkę – bardzo szybko zyskał zainteresowanie polskich oraz zagranicznych przedsiębiorstw i został wdrożony w ponad 20 organizacjach. — mówi Michał Wendrowski, Dyrektor Komercyjny grupy Astec.
Aplikacja Teamstack jest dostępna na stronie internetowej www.teamstack.net oraz posiada status aplikacji oficjalnie zatwierdzonej przez Slack, czego wynikiem jest jej promocja w Slack Marketplace.
Grupa Astec
Astec jest polską grupą spółek informatycznych, posiadającą siedzibę w biurowcu W11 przy ul. Stanisława Wyspiańskiego 11 w Zielonej Górze.
Astec IT Services (www.astec.net), to dostawca usług IT, który napędza rozwój korporacji poprzez tworzenie dedykowanych rozwiązań cyfrowych, zwiększających możliwości klientów i pracowników. Firma wytwarza innowacyjne oprogramowanie dla takich marek jak BMW i Deutsche Telekom.
Adips (www.adips.com) tworzy przy użyciu najnowszych technologii produkty software’owe, które pomagają małym, średnim oraz dużym, głównie zagranicznym firmom pokonywać wyzwania dzisiejszego biznesu.
Xegis (www.xegis.com) pomaga przedsiębiorstwom użyteczności publicznej, spółkom naftowo-gazowym i dostawcom usług telekomunikacyjnych zapewnić wzrost i stabilność w erze cyfrowej transformacji. Xegis obsługuje takie korporacje jak General Electric, Innogy oraz Netia.