10 marca 2016 r.
W dniach 8 – 9 marca w Zielonej Górze odbywały się Targi Edukacyjne ABSOLWENT. To największe tego typu wydarzenie w naszym mieście. W związku z tym nie mogło na nich zabraknąć oferty największej uczelni w województwie - Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Biuro Promocji UZ przygotowywało się do targów od kilku miesięcy. W tym roku, zupełnie inaczej niż w latach poprzednich, postawiliśmy na pokazanie praktycznych umiejętności, jakie posiadają nasi studenci. Wszystko zgodnie z hasłem przewodnim naszej kampanii rekrutacyjnej:Studenci UZ gotowi na wszystko. Pokazaliśmy, iż nasi studenci zdobywają nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczną. Posiadają takie umiejętności, które pozwalają im odnaleźć się w życiu społecznym i zawodowym. Doskonale poradzą sobie ze wszystkimi trudnościami, jakie mogą ich spotkać.
Na targach zaprezentowaliśmy warsztaty i pokazy, które zostały wybrane (zakwalifikowane) do udziału w tym wydarzeniu. Wśród wybranych projektów znalazły się pokazy przygotowane przez cztery wydziały: Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii, Wydział Fizyki i Astronomii, Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki oraz Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu.
Na scenie pojawili się także studenci z Koła Naukowego Prawa Cywilnego UZ (Wydział Prawa i Administracji), którzy przygotowali symulację rozprawy sądowej. Tradycyjnie, informacji o sposobie rekrutacji, udzielali pracownicy Biura Rekrutacji UZ.
Bardzo dziękujemy wszystkim przedstawicielom wymienionych wydziałów za zaangażowanie w przygotowanie i przeprowadzenie pokazów i warsztatów. Dzięki Wam targi okazały się sukcesem.
Podczas obu dni targowych byli z nami również studenci - twarze naszej nowej kampanii, którzy zachęcali młodzież do tego, aby przyszła studiować na Uniwersytecie Zielonogórskim. To oni właśnie, w bezpośrednich rozmowach, przekazywali wiedzę, o tym jak faktycznie wygląda studiowanie na naszej uczelni.
Dwudniowa odsłona Targów Edukacyjnych ABSOLENT należy już do przeszłości, ale liczymy na to, że pozytywny odbiór naszych działań przyniesie zamierzone korzyści, czyli zwiększy liczbę kandydatów ubiegających się o indeks naszej uczeni.
Małgorzata Ratajczak-Gulba
Biuro Promocji UZ
fot. M. Janion