27 kwiwetnia 2020 r.
Dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz z Instytutu Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego skomponowała utwór nawiązujący do pandemii koronawirusa. Powstał specjalnie z myślą o gdańskim carillonie, instrumencie muzycznym, będącym zespołem dzwonów wieżowych, na których można wybijać melodie za pomocą specjalnej klawiatury sercami dzwonów. W piątek 24 kwietnia odbyła się premiera utworu. Na instrumencie znajdującym się na Ratuszu Głównego Miasta wykonała go Monika Kaźmierczak. Utwór jest reakcją na pandemię koronawirusa oraz związanymi z nią poszukiwaniami nadziei. Jak mówi kompozytorka, “ pojawił się m.in. fragment melodii Psalmu 42 z najstarszego zachowanego polskiego Ad Fontes”, czyli “Do Źródeł” nawiązuje do Psalmu 42 biblijnej Księgi Psalmów. W utworze psałterza tj. Psałterza Jakuba Lubelczyka z 1556 r. Na żywo utwór ponownie można było usłyszeć w minioną sobotę.
Źródło: pulsgdanska.pl
Dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz z Instytutu Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego skomponowała utwór nawiązujący do pandemii koronawirusa. Powstał specjalnie z myślą o gdańskim carillonie, instrumencie muzycznym, będącym zespołem dzwonów wieżowych, na których można wybijać melodie za pomocą specjalnej klawiatury sercami dzwonów. W piątek 24 kwietnia odbyła się premiera utworu. Na instrumencie znajdującym się na Ratuszu Głównego Miasta wykonała go Monika Kaźmierczak. Utwór jest reakcją na pandemię koronawirusa oraz związanymi z nią poszukiwaniami nadziei. Jak mówi kompozytorka, “ pojawił się m.in. fragment melodii Psalmu 42 z najstarszego zachowanego polskiego Ad Fontes”, czyli “Do Źródeł” nawiązuje do Psalmu 42 biblijnej Księgi Psalmów. W utworze psałterza tj. Psałterza Jakuba Lubelczyka z 1556 r. Na żywo utwór ponownie można było usłyszeć w minioną sobotę.
Źródło: pulsgdanska.pl