10 października 2017 r.
W dniach 26-27 października 2017 r. na Uniwersytecie Zielonogórskim odbędzie się V Polski Kongres Przedsiębiorczości, który zgromadzi ponad 1 000 przedstawicieli świata biznesu, polityki, nauki oraz administracji publicznej z całego kraju. Jego hasło przewodnie brzmi: „Państwo XXI wieku. Gospodarka oparta na wiedzy”.
Nadchodzący Kongres to 28 konferencji branżowych, które obejmą najistotniejsze kwestie związane z rozwojem ekonomicznym i społecznym, takie jak, m.in. siła polskich innowacji, szkolnictwo wyższe, energetyka, medycyna, rozwój regionalny w perspektywie 2014-2020, rynek mieszkaniowy w Polsce, współpraca biznesu z samorządami, społeczna odpowiedzialność biznesu czy komercjalizacja badań. Partnerami poszczególnych paneli dyskusyjnych będą instytucje, które mają realny wpływ na funkcjonowanie danych sektorów gospodarki. Wnioski z prowadzonych dyskusji trafią więc prosto do osób, które kreują politykę na wielu poziomach oddziaływania.
Mocnym punktem tegorocznej edycji Kongresu będą panele poświęcone cyfryzacji, ochronie środowiska, energetyce, rynkowi pracy w Polsce, medycynie, start-up’om oraz samorządom.
Zwieńczeniem wydarzenia będzie Gala, podczas której najprężniej działające polskie firmy i instytucje zostaną uhonorowane nagrodami przyznawanymi przez Polską Agencję Przedsiębiorczości.
Polski Kongres Przedsiębiorczości to dla Lubuskiego ogromna szansa na zaprezentowanie swojego potencjału. Lubuskie jest warte zachodu. Warto, by przedsiębiorcy z całej Polski przyjechali i zainteresowali się oferowanymi terenami inwestycyjnymi oraz specjalnymi strefami ekonomicznymi, w których mogą otworzyć swoje fabryki, aby wykorzystać swój potencjał. Dodatkowym atutem regionu jest bliskość granicy. Ta transgraniczność będzie mocno akcentowana podczas Kongresu. To bardzo duże atuty – wyjaśniał podczas konferencji prasowej, która odbyła się 4.10.2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego Wojciech Pomarański, prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości, współorganizator Kongresu. Dodał: – Wszystkie wskaźniki wskazują na to, że Lubuskie prze do przodu i rozwija się coraz bardziej. Chcemy zainteresować Ziemią Lubuską.
10 października 2017 r.
W dniach 26-27 października 2017 r. na Uniwersytecie Zielonogórskim odbędzie się V Polski Kongres Przedsiębiorczości, który zgromadzi ponad 1 000 przedstawicieli świata biznesu, polityki, nauki oraz administracji publicznej z całego kraju. Jego hasło przewodnie brzmi: „Państwo XXI wieku. Gospodarka oparta na wiedzy”.
Nadchodzący Kongres to 28 konferencji branżowych, które obejmą najistotniejsze kwestie związane z rozwojem ekonomicznym i społecznym, takie jak, m.in. siła polskich innowacji, szkolnictwo wyższe, energetyka, medycyna, rozwój regionalny w perspektywie 2014-2020, rynek mieszkaniowy w Polsce, współpraca biznesu z samorządami, społeczna odpowiedzialność biznesu czy komercjalizacja badań. Partnerami poszczególnych paneli dyskusyjnych będą instytucje, które mają realny wpływ na funkcjonowanie danych sektorów gospodarki. Wnioski z prowadzonych dyskusji trafią więc prosto do osób, które kreują politykę na wielu poziomach oddziaływania.
Mocnym punktem tegorocznej edycji Kongresu będą panele poświęcone cyfryzacji, ochronie środowiska, energetyce, rynkowi pracy w Polsce, medycynie, start-up’om oraz samorządom.
Zwieńczeniem wydarzenia będzie Gala, podczas której najprężniej działające polskie firmy i instytucje zostaną uhonorowane nagrodami przyznawanymi przez Polską Agencję Przedsiębiorczości.
Polski Kongres Przedsiębiorczości to dla Lubuskiego ogromna szansa na zaprezentowanie swojego potencjału. Lubuskie jest warte zachodu. Warto, by przedsiębiorcy z całej Polski przyjechali i zainteresowali się oferowanymi terenami inwestycyjnymi oraz specjalnymi strefami ekonomicznymi, w których mogą otworzyć swoje fabryki, aby wykorzystać swój potencjał. Dodatkowym atutem regionu jest bliskość granicy. Ta transgraniczność będzie mocno akcentowana podczas Kongresu. To bardzo duże atuty – wyjaśniał podczas konferencji prasowej, która odbyła się 4.10.2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego Wojciech Pomarański, prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości, współorganizator Kongresu. Dodał: – Wszystkie wskaźniki wskazują na to, że Lubuskie prze do przodu i rozwija się coraz bardziej. Chcemy zainteresować Ziemią Lubuską.
Agenda V Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości:
1. Państwo XXI wieku. Gospodarka oparta na wiedzy:
- Trójpodział polskiej gospodarki jako podstawa zrównoważonego rozwoju.
- Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju – szansa dla polskich przedsiębiorców.
- Małe i średnie i przedsiębiorstwa. Filar polskiej gospodarki.
- U progu rewolucji technologicznej. Innowacje wyznacznikiem sukcesu gospodarczego.
- Polska bez wsparcia unijnego w 2021 roku. Samodzielność czy zahamowanie gospodarki?
2. Państwo cyfrowe – szanse i wyzwania:
- Urząd a obywatel. Narzędzia komunikacji.
- Przemysł wysokich technologii. Czy Polska może być Doliną Krzemową?
- Program Operacyjny Polska Cyfrowa – możliwości wsparcia.
- Społeczeństwo cyfrowe – przemysł i technologia.
3. Rynek finansowy w Polsce:
- Zewnętrzne fundusze dla rozwoju przedsiębiorstw.
- Zagraniczny kapitał a repolonizacja.
- Możliwości rozwoju systemów bankowości elektronicznej.
- Fintech - branża, która zmieni(a) świat finansów?
- Kryptowaluty - nowe otwarcie na rynku finansowym.
4. Ekspansja zagraniczna – polskie firmy na rynku międzynarodowym:
- Czynniki sukcesu ekonomicznego na rynku zagranicznym.
- Jak eksportować i utrzymać płynność finansową? Analiza przykładów wykorzystania faktoringu w eksporcie.
- Uwarunkowania polityczne a nowe inwestycje.
- Możliwości promocji marki za granicą w oparciu o dofinansowanie zewnętrzne.
- Perspektywiczne rynki zagraniczne.
5. Pracownik a pracodawca. Rynek pracy w Polsce:
- Napływ obcego kapitału – obcokrajowcy na rynku pracy.
- Szkolnictwo zawodowe – dobre praktyki.
- Rynek pracownika.
- Edukacja a potrzeby rynku pracy.
- Możliwe następstwa Brexitu dla rynku pracy.
- Młodzi na rynku pracy - pokolenie Z.
6. Polityka zarządzania nieruchomościami:
- Innowacyjne rozwiązania w budownictwie mieszkaniowym.
- Rozwój inwestycji mieszkaniowych przy współpracy z samorządami.
- Efektywne wykorzystywanie nieruchomości komercyjnych.
- Zarządzenie i modernizowanie nieruchomości.
- Program Mieszkanie Plus – recepta na braki mieszkaniowe?
7. Miasto inteligentne, czyli jakie? Rola czynnika smart w samorządach:
- Rola bezpieczeństwa i polityka prywatności w projektach Smart City.
- Technologie informatyczno-telekomunikacyjne w projektach infrastrukturalnych.
- Smart city orient biznes podstawą rozwoju miast przyszłości.
- Projekty infrastrukturalne a bezpieczeństwo w miastach.
- Mobilność miast i metropolii.
- Poziom dojrzałości polskich miast przyszłości.
8. Siła kobiet w gospodarce:
- Rola kobiet w epoce digitalizacji.
- Inicjatywy podejmowane przez kobiety - awans w środowisku niesprzyjającym kobietom.
- Kobieta jako menadżer samorządu - miasto równych szans.
- Nauka jest kobietą - osobowości naukowe.
- Rozwój branży usług dedykowanych kobietom.
- Wyzwania, które stawia przed kobietami współczesny rynek pracy.
9. Siła polskich innowacji:
- Innowacyjność – klucz do sukcesu przedsiębiorców.
- Dział B+R w przedsiębiorstwach.
- Inteligentne specjalizacje regionów jako katalizator innowacji.
- Nowe technologie dla gospodarki.
- Synergia nauki z biznesem szansą na rozwój gospodarki.
10. Energetyka w dobie XXI wieku. Wpływ na klimat i gospodarkę:
- Strategia funkcjonowania górnictwa 2016-2030.
- Mądre inwestowanie w energetykę.
- Przyszłość polskiej energetyki jądrowej.
- Co zamiast węgla? Wizja energetyczna do 2030 r.
- Innowacje w dziedzinie energetyki.
11. Pasażer jako klient – transport publiczny w Polsce:
- Rola kolei regionalnych.
- Nowe technologie i innowacje w transporcie zbiorowym.
- Nowoczesny tabor – korzyści dla pasażera i środowiska.
- Funkcjonowanie transportu w relacjach międzynarodowych.
- Efektywne i inteligentne systemy logistyczne.
12. Polska w kosmosie – historia marzeń, odkryć i dokonań:
- Partnerstwo nauki i biznesu jako szansa na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki.
- Współpraca w obszarze technologii kosmicznych i satelitarnych.
- Rozwój branży kosmicznej w Polsce i jego wpływ na gospodarkę.
- Zasady prowadzenia badań naukowych w przestrzeni kosmicznej; wyzwania dla prawa międzynarodowego.
- Kosmiczny biznes; jak i w co inwestować, gdzie szukać wsparcia, jak być efektywnym i konkurencyjnym.
13. Szkolnictwo wyższe – rola uczelni w kształtowaniu polskiej gospodarki:
- Rządowe rozwiązania dla wsparcia działalności uczelni.
- Praktyczny model kształcenia – dobry początek kariery zawodowej.
- Nauka i biznes – czy współpraca jest konieczna?
- Atrakcyjne modele nauczania – sposoby na przyciągnięcie studentów.
- Badania naukowe a ich komercjalizacja – sposób na rozwój uczelni.
14. Promocja samorządów – wizerunek polskich miast w mediach:
- Jak się wyróżnić: skuteczny branding, marketing miejsca.
- Jak się promować: czy warto zatrudnić agencję reklamową czy lepiej polegać na urzędnikach?
- Spójne kanały promocji. Jak promować, aby być widocznym?
- Nietypowe formy promocji samorządów.
15. Nowoczesna przedsiębiorczość:
- Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce.
- Innowacje w przedsiębiorstwach - efektywne pozyskiwanie funduszy zewnętrznych.
- Legislacja a biznes. Ułatwienia dla firm.
- Firmy rodzinne - tradycja i nowoczesność.
- Pułapka średniego rozwoju. Czy polskiej gospodarce grozi zahamowanie?
16. Perspektywa rozwoju samorządów:
- Partnerstwo publiczno-prywatne jako sposób na inwestycje.
- Samorząd a biznes - współpraca, która procentuje.
- Przyszłość edukacji w Polsce.
- Rewitalizacja jako czynnik wspierający turystykę.
- Samorząd otwarty na technologie.
17. Forum wodociągowe:
- Następstwa prawa wodnego dla spółek i samorządów - regulator cen i opłat.
- Prawo wodne: Kto zyska, kto straci?
- Opłaty za usługi wodne i ich wpływ na taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
- Czy nowe opłaty związane z wodami opadowymi wpłyną na ograniczenie zagrożenia powodziowego w miastach?
- Państwowe Gospodarstwo Wodne "Wody Polskie" - jakie skutki może przynieść centralizacja?
- Innowacyjne technologie obiegu zamkniętego w oczyszczaniu wody, ścieków i osadów.
- Czy spółki samorządowe skutecznie wykorzystują unijne dofinansowania?
- Ustawa "anty-kominowa"
- Komercjalizacja zasobów wodnych.
18. Przemysł obronny:
- Przyszłość polskiego przemysłu obronnego.
- Modernizacja Sił Zbrojnych do 2020 roku.
- Biznesowa perspektywa współpracy z wojskiem.
- Nowoczesne technologie dla bezpieczeństwa kraju.
19. Start-up meeting:
- Jak zacząć przygodę ze start-upem?
- Finansowanie start-upów.
- Jak połączyć seniorów i adeptów biznesowych.
- Polska krajem start-upów. Moda czy rzeczywiste wsparcie dla gospodarki?
- Najważniejsze umowy dla start-upów.
- Wybór optymalnej formy prowadzenia start-upu.
20. Medycyna przyszłości w Polsce – perspektywy rozwoju:
- Opieka zdrowotna w Polsce.
- Innowacje w przemyśle medycznym.
- Jak skutecznie komercjalizować innowacje medyczne.
- Rozwój telemedycyny w Polsce – szanse oraz możliwości.
- Samorząd w opiece medycznej.
- Nowoczesne metody leczenia szpitalnego.
21. Komercjalizacja badań poprzez synergię nauki z biznesem:
- Innowacje w Polsce, kierunki rozwoju oraz komercjalizacja badań.
- Sposoby udostępniania rezultatów prac B+R.
- Bariery w rozwoju działalności B+R.
- Środki na innowacje w perspektywie unijnej 2014-2020.
22. W stronę green city:
- Skuteczne ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń.
- Polski Autobus Elektryczny - nowa wizja transportu.
- Przemysł a środowisko.
- Przyszłość spółek komunalnych w Polsce.
- Sposoby unieszkodliwiania odpadów.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym.
23. Sposób na inwestora – jak miasta i gminy skutecznie przyciągają kapitał:
- Inwestor jako czynnik zmian w regionie.
- Gmina dla inwestora czy inwestor dla gminy?
- Skuteczne sposoby promocji terenów inwestycyjnych.
- Strefy ekonomiczne – katalizator rozwoju regionalnego.
- Turystyka biznesowa.
24. CSR – dobre praktyki w biznesie:
- Po co ten cały CSR?
- Najlepsze praktyki działań CSR-owych w Polsce.
- Jakie innowacje czekają nas w obszarze CSR?
- CSR na cztery sektory.
- Wolontariat pracowniczy.
25. Turystyka a samorządy – sposoby na efektywną promocję:
- Atrakcyjny produkt turystyczny jako czynnik rozwoju branży.
- Turystyka a rozwój regionalny.
- Turystyka biznesowa – model współpracy.
- Sytuacja polskiego rynku turystycznego.
- Sposoby promocji turystycznej.
26. Przemysł 4.0:
- Kraj przyjazny wysokim technologiom – możliwości wsparcia branży.
- Inteligentne fabryki – od pomysłu do wdrożenia.
- Nowe technologie dla przemysłu.
- Outsourcing dla Przemysłu 4.0.
27. Konkurencyjność polskiego rolnictwa:
- Wpływ wydarzeń politycznych na polskie rolnictwo.
- Budowa wizerunku polskiej żywności na poziomie producentów materiału siewnego, nawozu, ciągników, sprzętu.
- Zmiana mentalności rolników drogą do rozwoju rolnictwa.
- Usprawnienie współpracy między uczelniami i firmami rolniczymi.
- Wpływ porozumienia CETA na konkurencyjność polskich produktów rolnych.
- Efektywna promocja firm i przedsiębiorstw na polskim rynku rolnym.
- Innowacja w polskim rolnictwie.
28. Biznes w sporcie – sport w biznesie:
- Jak sukcesy w sporcie przekłada się na powodzenie w biznesie.
- Czy duże obiekty sportowe to zawsze tylko koszty dla miasta?
- Sponsoring w sporcie jako element promocji wielkich marek.
- Sportowiec jako marka.
- Stowarzyszenia sportowe – wyrównywanie szans w sporcie.
- Prawo w sporcie.