20 marca 2017 r.
Oddział Lubuski Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszają studentów, studentów studiów doktoranckich, pracowników naukowo-dydaktycznych oraz lekarzy Wojewódzkiego Szpitala Klinicznego w Zielonej Górze na spotkanie naukowe pt. „Wykorzystanie zasobów cyfrowych w efektywnym publikowaniu prac naukowych”. Odbędzie się ono w dniach 29-30 marca br. według następującego programu:
środa 29 marca, miejsce: sala Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Wojskiego Polskiego 71
godz. 10.00 – 11.30 – prezentacja cyfrowych baz danych, część I:
1. Informacje o bazach EBSCO Medline, Elsevier ScienceDirect i Springer;
2. Formułowanie kryteriów wyszukiwania;
3. Zarządzanie rezultatami wyszukiwania;
przerwa godz. 11.30 – 12.00
20 marca 2017 r.
Oddział Lubuski Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszają studentów, studentów studiów doktoranckich, pracowników naukowo-dydaktycznych oraz lekarzy Wojewódzkiego Szpitala Klinicznego w Zielonej Górze na spotkanie naukowe pt. „Wykorzystanie zasobów cyfrowych w efektywnym publikowaniu prac naukowych”. Odbędzie się ono w dniach 29-30 marca br. według następującego programu:
środa 29 marca, miejsce: sala Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Wojskiego Polskiego 71
godz. 10.00 – 11.30 – prezentacja cyfrowych baz danych, część I:
1. Informacje o bazach EBSCO Medline, Elsevier ScienceDirect i Springer;
2. Formułowanie kryteriów wyszukiwania;
3. Zarządzanie rezultatami wyszukiwania;
przerwa godz. 11.30 – 12.00
godz. 12.00 – 13.00 – prezentacja cyfrowych baz danych, część II:
1. Posługiwanie się narzędziami oferowanymi przez bazy w pisaniu prac naukowych;
2. Śledzenie cytowań, impact factor, h-indeks, wskaźniki oceny czasopism SJR i SNIP;
3. Powiązanie z innymi bazami, zdalny dostęp, aplikacje mobilne.
czwartek 30 marca, miejsce: sala Rady Wydziału WLNZ ul. Zyty 28:
godz. 10.00 – 11.30 – prezentacja wydawnictwa termedia oraz zasobów Głównej Biblioteki Lekarskiej;
przerwa godz. 11.30 – 12.00
Wprowadzenie do efektywnego publikowania.
Zanim zaczniesz pisać:
1. Publikowanie naukowe i jakość publikacji, cytowanie i współczynniki, listy czasopism;
Planowanie publikacji:
1. Rodzaje artykułów naukowych: research paper, review paper, special issue article, critical assessment/perspective, rapid communications;
2. Open Access czyli dostęp bez ograniczeń;
3. Wybór czasopisma.
Wysyłanie artykułu do czasopisma:
1. Proces recenzowania – peer review;
2. System obsługi czasopisma – rejestracja artykułu krok po kroku;
3. Odpowiedź z czasopisma – accept, minor revision, major revision, reject.
Po przyjęciu artykułu do druku:
1. Formalności po akceptacji artykułu;
2. Promowanie artykułu: redakcje czasopism, konferencje, portale naukowe Research Gate, portale społecznościowe Facebook i Twitter;
Doświadczenia własne naukowców z Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Warto zaznaczyć, że jest to pierwsze wydarzenie na Uniwersytecie Zielonogórskim, które tak szeroko prezentuje wykorzystanie zasobów cyfrowych w publikowaniu prac naukowych. Spotkanie jest dedykowane studentom, studentom doktorantom i oczywiście naukowcom na każdym poziomie rozwoju naukowego.
Serdecznie zapraszamy.